Katowice, 31 stycznia 2017
Volvo V90 Cross Country, to samochód, którym równie dobrze można pojechać na koncert do opery, jak i udać się do lasu opuszczając utwardzone drogi. Wnętrze samochodu jest luksusowe, a wszystkie linie wnętrza są harmonijne i uporządkowane. Centralny element panelu środkowego stanowi duży ekran dotykowy, który daje dostęp do setek funkcji connectivity. A jest ich wiele. W tym aucie można zamówić Apple CarPlay lub Android Auto. Muzykę można odtwarzać bezpośrednio za pośrednictwem streamingu albo uczestniczyć w konferencji poprzez Skype for Business. Samochód ma własną kartę SIM i daje bezpośredni dostęp do niektórych aplikacji. Wreszcie ekran umożliwia też sprawne skonfigurowanie systemu audio Bowers&Wilkins. Jedną z jego opcji jest przestrzenny dźwięk odwzorowujący akustykę Sali koncertowej filharmonii w Goeteborgu. Muzyki będziemy słuchać siedząc na wygodnych fotelach obitych wysokiej jakości skórą. Skórą może być także obszyta konsola centralna i deska rozdzielcza. Do tego mamy elementy dekoracyjne z naturalnego drewna i metalu.
V90 CC to najbezpieczniejszy samochód w swojej klasie, który ma bardzo bogate wyposażenie seryjne z zakresu bezpieczeństwa. Warto zaznaczyć, że bezpieczeństwo w rozumieniu Volvo to nie tylko solidna stal, ale szereg funkcji, których zadaniem jest to, aby w ogóle nie doszło do wypadku. Nowa generacja City Safety sprawia, że auto potrafi samoczynnie zahamować w awaryjnych sytuacjach, gdy różnica prędkości między pojazdami jest mniejsza niż 50 km/h. W wybranych sytuacjach drogowych, ten system może też zapobiegać zderzeniom czołowym. City Safety zmniejsza ryzyko kolizji z pieszymi, rowerzystami, a nawet z dzikimi zwierzętami. To auto przybliża nas do spełnienia wizji 2020. Zgodnie z tymi założeniami już za cztery lata poziom bezpieczeństwa naszych aut ma być tak wysoki, że nie będą w nich ginąć ludzie.
V90CC to samochód, w którym będzie można doświadczyć jazdy pół-autonomicznej. Na drogach szybkiego ruchu funkcja Pilot Assist potrafi kierować samochodem do 130 km/h i dostosuje jego prędkość do prędkości innych uczestników ruchu.